October 26, 2022  

EM238: Maitland Concept Level 2B

IMTA official course reserved  to physiotherapists and doctors who have passed the 2A Level

Course contents:
Further consolidation of  Level 1 and Level 2 courses.
Critical evaluation in the Maitland Concept of Manipulative Physiotherapy.
Advanced knowledge in the examination and treatment of neuro-musculoskeletal system , using a targeted approach to the solution of specific problems, formulating and testing different hypotheses.
Spinal manipulative techniques of "thrust" (grade V), including their indications and contraindications.
Advanced evaluation and management of the neural dynamics, with its proven theoretical knowledge.
introduction to the dynamic control principles or  the column stability
Advanced understanding of physiological concepts of the  pain mechanisms related to clinical conditions and to the implications of the assessment and management of the patient's problem.
Advanced clinical reasoning.

Teachers:

Pieter Westerhuis, IMTA principal teacher
Renate Wiesner, IMTA senior teacher

In collaboration with:


18 Seats

Intended for

Doctors and Physiotherapists who have passed the 2A Level
€2,196.00

Payments

  • Deposit €732.00 within 7 days from the registration
  • 2nd deposit €732.00 by date October 15, 2022
  • Balance €732.00 by date February 15, 2023
Total: €2,196.00
80 Hours

Calendar

I Week: 26-30 October 2022 - P. Westerhuis
II Week: 20-24 February 2023 - R. Wiesner
50+50 ECM

language

Italian (R. Wiesner), English with simultaneous Italian translation (P. Westerhuis)

Course Location: Brescia @ Edumed . Formazione ECM

50 ECM points in 2022 + 50 ECM points in 2023

IMTA official course reserved to physiotherapists and doctors who have passed the 2A Level

Sign up

SCHEDULE

CORSO AVANZATO LIVELLO 2B

SETTIMANA 1

1° Giorno 

9.00 - 11.00 Introduzione
11.00 - 12.30Instabilità cervicale
13.30-15.00 Dimostrazione paziente tramite teacher
15.00- 17.00 Ragionamento clinico
17.00-18.30 Instabilità cervicale

2° giorno 
08.30-11.30 Instabilità cervicale
11.30-12.30 Dimostrazione paziente tramite teacher
13.30-15.00 Instabilità cervicale
15.30-17.00 Trattamento pazienti tramite corsisti gruppo 1
17.00-18.30 Trattamento pazienti tramite corsisti gruppo 2

3° giorno 
08.30-11.30 Instabilità cervicale
11.30-12 30 Meccanismi del dolore e quadro clinico: nocicettivo periferico
13.30-15.30 Meccanismi del dolore e quadro clinico: neurogeno periferico
16.00-17.00 Trattamento pazienti tramite corsisti gruppo 1
17.00-18.00 Trattamento pazienti tramite corsisti gruppo 2

4° giorno 
08.30-11.30 Introduzione Manipolazione
11.30-12 30 Dimostrazione paziente tramite teacher
13.30-15.30 Pratica Manipolazioni
16.00-17.00 Trattamento pazienti tramite corsisti gruppo 1
17.00-18.00 Trattamento pazienti tramite corsisti gruppo 1

5° giorno 
08.30-10.30 Pratica Manipolazioni
11.00-13.00 Quadro clinico: Sindrome cervico-radicolare 1

 

SETTIMANA 2

1° Giorno
09.00-09.30 Introduzione
09.30-11.00 Dimostrazione paziente tramite teacher
11.00- 13.00 Ragionamento clinico
14.00-16.15 Instabilità lombare
16.30-18.00 Instabilità lombare

2° giorno
08.30-11.30 Instabilità lombare
11.30-12.30 Dimostrazione paziente tramite teacher
13.30-15.00 Instabilità lombare
15.30-17.00 Trattamento pazienti tramite corsisti gruppo 1
17.00-18.30 Trattamento pazienti tramite corsisti gruppo 2

3° giorno
08.30-11.30 Instabilità lombare
11.30-12 30 Meccanismi del dolore e quadro clinico: elaborazione / centrale
13.30-15.30 Meccanismi del dolore e quadro clinico: elaborazione/ centrale
16.00-17.00 Trattamento pazienti tramite corsisti gruppo 1
17.00-18.00 Trattamento pazienti tramite corsisti gruppo 2

4° giorno
08.30-11.30 Meccanismi del dolore e quadro clinico: sistema autonomo
11.30-12 30 Dimostrazione paziente tramite teacher
13.30-15.30 Meccanismi del dolore e quadro clinico: sistema autonomo
16.00-17.00 Trattamento pazienti tramite corsisti gruppo 1
17.00-18.00 Trattamento pazienti tramite corsisti gruppo 1

5° giorno
08.30-10.30 Lavoro pratico
11.00-13.00 Lavoro pratico

EDUMED COOPERATES WITH: